Londen City Airport lanceert ‘live flight update’ via Twitter
ENSCHEDE, 13 JULI 2015. Voor reizigers vertrekkende vanaf Londen City Airport is het nu mogelijk om via Twitter informatie over hun vlucht te ontvangen. Als eerste luchthaven in Europa biedt Londen City Airport een service waarmee persoonlijke reis info wordt gedeeld met reizigers. Passagiers die gebruik willen maken van de dienst kunnen op de dag van vertrek hun vluchtnummer versturen naar @LCYFlightInfo. Het Twitter account geeft vervolgens realtime informatie over hun vlucht, zoals de vertrektijd, het tijdstip van boarden en het nummer van de gate.
BizTweet
De unieke service is ontwikkeld met de technologie van BizTweet, Dubai International Airport is de enige andere gebruiker. Alison Fitzgerald, Chief Information Officer van Londen City Airport, is erg blij met de nieuwe ontwikkeling: “We hebben veel geïnvesteerd in technologie om de reis door alle facetten van het vliegveld te verbeteren. BizTweet heeft hier nog een voordeel aan toegevoegd, door het laatste stukje informatie door te geven aan de reiziger via een veelgebruikt social media kanaal”. Persoonlijke reis info ontvangen via Twitter is een nieuwe manier voor het vliegveld om zich positief te onderscheiden.
Zakelijke luchthaven
Londen City Airport is een van de zes luchthavens van Londen en richt zich met name op zakelijke reizigers. Door de locatie dicht bij de zakencentra ‘City of London’ en ‘Canary Wharf’ zien veel zakenreizigers Londen City Airport als ideale aankomstluchthaven. Belangrijkste route van het vliegveld is Amsterdam Airport Schiphol, gevolgd door Zürich, Edinburgh, Frankfurt en Dublin. In 2014 groeide het aantal passagiers tot een record van 3,6 miljoen, een stijging van 118% ten opzichte van 10 jaar eerder. Op dit moment het de 15e luchthaven van het Verenigd Koninkrijk op basis van passagiersaantallen.
Geplaatst op: