Elf nieuwe routes voor Transavia
ENSCHEDE, 10 OKTOBER 2016. Na eerder München en Zürich worden nog eens elf extra routes toegevoegd aan het netwerk van Transavia. Met ingang van de zomerdienstregeling 2017 kunnen reizigers van Amsterdam Airport Schiphol vliegen naar Almeria, Belgrado, Comiso, Helsinki, Katowice, Ljubljana, Reus, Sofia, Tirana en Wroclaw. Daarnaast wordt een route gestart van Eindhoven Airport naar Stockholm Arlanda Airport. Door de uitbreiding groeit Transavia in 2017 naar 83 bestemmingen binnen Europa. Dit betekent dat op basis van het aantal Europese bestemmingen Transavia volgend jaar groter is dan KLM.
Zomerdienstregeling 2017
Op donderdag 16 februari 2017 staan de eerste vluchten gepland tussen Amsterdam Airport Schiphol en München in Duitsland en Zürich in Zwitserland. Beide bestemmingen zijn met name interessant voor zakelijke reizigers. De zomerdienstregeling start in april, dan zijn de overige elf routes aan de beurt. De nieuwe bestemmingen worden enkele keren per week aangevlogen, naar de Scandinavische steden Helsinki en Stockholm staan vier retourvluchten gepland. Er zijn drie vluchten per week van en naar Almeria, Belgrado, Katowice, Ljubljana, Sofia, Tirana en Wroclaw, op Reus en Comiso wordt respectievelijk twee en een keer per week gevlogen. Het valt op dat acht van de elf nieuwe routes in het noorden en oosten van Europa liggen.
Groter dan KLM binnen Europa
Het Europese netwerk van Transavia telt momenteel 71 bestemmingen. In tegenstelling tot moederbedrijf KLM vliegt Transavia niet alleen vanaf Amsterdam Airport Schiphol (47 bestemmingen), maar ook vanaf Eindhoven Airport (24 bestemmingen), Rotterdam The Hague Airport (22 bestemmingen) en Groningen Airport Eelde (5 bestemmingen). Sommige bestemmingen zijn vanaf meerdere Nederlandse vliegvelden bereikbaar. Faro, Gran Canaria, Lanzarote, Mallorca en Dalaman (Marmaris) zijn bijvoorbeeld direct bereikbaar vanaf vier Nederlandse vliegvelden. Doordat er volgend jaar dertien nieuwe routes worden toegevoegd aan het netwerk zal Transavia (83) groter worden dan KLM (80) qua aantal Europese bestemmingen.
Geplaatst op: