Dochtermaatschappij Joon moet Air France boost geven
ENSCHEDE, 24 JULI 2017. Air France krijgt een nieuwe dochtermaatschappij die de airline moet helpen uit de negatieve spiraal te komen. Dit nieuws was al eerder bekendgemaakt en stond sindsdien bekend onder de naam project Boost. Vorige week maakte Air France bekend dat niet Boost, maar Joon de naam wordt van de nieuwe luchtvaartmaatschappij. Vanaf het najaar 2017 zal Joon gaan vliegen van Parijs Charles de Gaulle Airport naar bestemmingen op korte en middellange afstand. In de zomer 2018 volgen vluchten op verre routes naar Noord-Amerika.
Millennials
De nieuwe luchtvaartmaatschappij wil zich gaan richten op ‘millennials’ of generatie Y, oftewel personen geboren tussen 1981 en 2000. Volgens Air France is Joon een lifestylemerk en een gemoedstoestand, die jonge mensen uit de gehele wereld moet aanspreken. Of dat ook zo is, moet nog blijken. Veel hangt af van de prijs die zij moeten gaan betalen voor een ticket. Joon is in ieder geval van plan om de concurrentie aan te gaan met vooral de vliegtuigmaatschappijen uit het Midden-Oosten (Emirates, Etihad Airways, Qatar Airways), zonder in te leveren op service.
Air-France KLM
Aan de voorkant wordt Joon dus geen lagekostenmaatschappij, de service zal hetzelfde zijn als op Air France vluchten. Aan de achterkant zijn er wel verschillen, de piloten krijgen dezelfde voorwaarden als de piloten van Air France, maar het nieuwe cabinepersoneel moet het doen met minder gunstige voorwaarden. Hierdoor kunnen de kosten wordt gedrukt, wat nooit echt is gelukt voor moedermaatschappij Ai France. Bij KLM lukte het in de voorbije jaren wel om te reorganiseren en minder uit te geven. In de afgelopen jaren. KLM presteert al jaren veel beter dan de Franse airline.
Geplaatst op: